Selasa, 24 Mac 2015

BELAHAN JIWAKU





Dia memang bukan sesiapa untukmu
Cuma lelaki separuh baya
Berusaha hidup baik di kelasnya
Tetapi buatku
Dia lelaki terbaik pernah kutemu
Berjiwa muda walau dimamah usia
Setiap butir bicaranya bak mutiara di dasar lautan
Jenaka hambarnya mencuit hati 
Bahagianya adalah bahagiaku
Tangisnya adalah deritaku
Kerana dia ialah 
PAHLAWANKU





Wanita itupun buatmu pastinya bukan sesiapa
Hanya seorang wanita biasa
Sederhana dalam pakaiannya
Matang pemikirannya
Tertib pergaulannya
Tetapi buatku
Dia adalah lautan kala aku anak sungai
Tempat kembali takala aku memerlukan tempat pulang
Keselamatanku ada pada doanya
Bahagiaku ada dalam keredhaannya
Di matanya ada telaga
 Tempat aku berenang mencari kasihnya
Ya dialah
PERMAISURI HATIKU



"Ya Rabbi, aku memohon kepadamu 
 peliharalah belahan jiwaku ini kerana aku sangat menyayangi mereka"



Qalam Muhajir
Taman Ilmu dan Budi
240315


Tiada ulasan:

Catat Ulasan